Légyszi, gondoljatok a szoptatós anyukákra!

2017. február 03. - Noémia

Alig vártam, hogy a gyermekágyi időszak után végre szociális életet élhessek. Anyatejes babámmal az első fél évben azonban még egy barátnős sütizés is komoly kihívásnak tűnt. 16444083_10203026909348917_1291231177_o.jpg

Amikor letelt az első néhány kritikus hónap a babával, kimerészkedtünk az odúnkból. Ekkor szembesültem azzal, hogy nem nagyon akad szoptatásra alkalmas hely a belvárosban. Szoptatni persze bárhol lehet, de számomra ez igenis privát dolog. Nem szeretek azon görcsölni, hogy kificcen-e vadidegenek előtt a mellbimbóm, és az sem hátrány, ha a gyermekem etetése tiszta, kényelmes helyen történik.

Szerencsére egyre több a pelenkázóval és játszósarokkal felszerelt vendéglátóhely, ahogyan az etetőszék is szinte alapkellék lett, de az utóbbiak fél éves korig nem használhatóak semmire. És azért valljuk be, hat (vagy még több) hónap nagyon sok idő. Főleg olyan ingerszegény környezetben, mint amilyen egy édesanyának az otthoni légkör egy olyan kis lény társaságában, aki még nem tud beszéddel kommunikálni.

Végre találkozhatnék a barátaimmal, sóhajtottam, de nincsen olyan helyszín, ahová beülhetnénk gyerekestül, mert háromóránként szoptatnom kell. Ami ugyebár nem jelenti azt, hogy van három szabad órám, hiszen a szoptatás ebből fél órát vesz igénybe, és ha levonom a maradék két és fél órából az oda-vissza utazást, a baba öltöztetését és pelusozását, nem sok időm marad a csevegésre. Tejet fejni nem tudtam, a kislányom pedig sosem fogadott el cumit, úgyhogy ez a verzió is kilőve. Az szintén nem jó megoldás, ha a barátaim jönnek hozzám látogatóba a kényelem miatt: alig vártam, hogy külső ingerek érjenek és időről-időre kitörjek ideiglenes rabságomból.

Rengeteg anyuka mozdulna ki, ha kényelmesen megtehetné, úgyhogy az éttermeknek és cukrászdáknak is megérné kihasználni ezt a piaci rést. Aki szerint a vécében is meg lehet oldani a szoptatást, annak üzenem, hogy akkor egye meg ő a klotyón az ebédjét. Én úgy oldottam meg jobb híján a feladatot, hogy gombolható felsőben mentem el, és amikor a kislányom nyűgösködött, hogy enne, a fal felé fordultam és textilpelenkával lefedtem a felsőtestemet a pici fejével együtt, hogy másokat ne zavarjon a látvány.

Nyilván nem várható el, hogy külön baba-mama szobákkal készüljenek a kávézók, de talán nem nagy beruházás beszerezni egy fotelt az egyik kevésbé forgalmas sarokba. Ahol pedig kevesebb a hely, tarthatnának például egy összecsukható paravánt, amit bármikor fel lehetne állítani. Ha nem túl magas a térelválasztó, az anyuka „híradós-üzemmódban” nyak fölött továbbra is szabadon van, tehát nem kell abbahagynia a beszélgetést sem.

Ti ismertek olyan helyeket, ahol gondolnak a szoptatós anyukákra is?

 

süti beállítások módosítása